Potentialul pietei lentilelor de contact in cifre

EuromContact* a dat publicitatii la inceputul lunii august un studiu privind piata de lentile de contact si produse pentru intretinerea lentilelor de contact.

Studiul include date furnizate de companiile: Alcon, AMO, Avizor, Bausch+Lomb, CIBA Vision, CooperVision, Menicon si Vistakon, incepand cu trimestrul I 2009, pana in trimestrul II 2012.

Clasificarea regiunilor:

  • Europa de Vest (WE) include : Austria, BeLux, Franta, Germania, Grecia, Olanda, Spania, Elvetia, Portugalia, Polonia, Marea Britanie si Irlanda
  • Europa de Est (EE): Republica Ceha+Slovacia, Ungaria, Rusia, Romania, Croatia, Slovenia

Precizarile de mai jos vizeaza statistici la nivelul primelor 6 luni din 2012, comparativ cu aceeasi perioada din 2011.

Din analiza achizitiilor de la producatori (pe tari, regiuni),  se desprind urmatoarele particularitati:

  • categoria de lentile de contact cu cea mai mare crestere o reprezinta lentilele dispozabile (pentru o zi / de unica folosinta)
  • lentilele cu inlocuire frecventa iau locul celor conventionale (=inlocuire anuala)
  • o situatie interesanta o reprezinta solutiile pentru intretinerea lentilelor de contact: daca in tarile / regiunile care marcheaza o crestere, solutiile multifunctionale inregistreaza o crestere procentuala mai mare comparativ cu cele pe baza de peroxid de hidrogen, in tarile Europei de Est (EE) lucrurile stau invers
  • cresterea pietei din Ungaria – pe toate categoriile de lentile de contact, este spectaculoasa (235% in cazul lentilelor dispozabile, de exemplu sau aproape 50% in cazul celor din silicon hidrogel)

In ce priveste regiunea din care face parte Romania (EE), cifrele pentru primele 6 luni ale anului, raportate la aceeasi perioada a anului trecut, indica, intre altele:

  • Lentile dispozabile – media tarilor (exclusiv Rusia) pentru care sunt specificate datele pe acest segment, arata aproape o dublare a pietei (procentul este 90.3%)
  • Lentile saptamanale si lunare din silicon hidrogel, toate tipurile: crestere 23%
  • Total lentile de contact moi (inclusiv conventionale): crestere 27.3%

Pentru Romania, situatia arata astfel:

  • Lentile dispozabile: crestere 40%
  • Lentile saptamanale si lunare din silicon hidrogel, toate tipurile de corectie: crestere 5.9%
  • Total lentile de contact moi (inclusiv conventionale): crestere 6.4%
  • Lentile cosmetice si solutii intretinere: tendinta in scadere. Tendinta este generata de cresterea segmentului lentilelor corectoare si dezvoltarea categoriei lentilelor de unica folosinta.

Nivelul pietei lentilelor de contact (generic vorbind) in regiunea EE: valoare achizitii raportata la numarul populatiei**, ne ofera urmatorul top:

  1. Slovenia
  2. Ungaria
  3. Cehia + Slovacia
  4. Rusia
  5. Croatia
  6. Romania

De remarcat ca in functie de PIB-ul/cap de locuitor (indicator important pentru potentialul real al dezvoltarii pietei), ordinea descrescatoare a tarilor EE este: Slovenia, Cehia+Slovacia, Croatia, Ungaria, Rusia, Romania.

Coreland cifrele, tara cu cea mai dezvoltata piata LC din Europa de Est este Ungaria, iar tara cu cel mai mare potential, Romania.

Vorbind despre potential, este de la sine inteles rolul informarii si educarii consumatorilor, demers in care implicarea Dvs. este esentiala. Va multumim si, ca intotdeauna, va suntem aproape cu materiale suport, prin actiuni si proiecte. Suntem receptivi la initiative, sugestii si, la randul nostru, va furnizam tot ce consideram util valorificarii de catre Dvs. a potentialului unui produs care cucereste cu pasi siguri si piata din Romania.

__
* EuromContact este Federatia Europeana a Asociatiilor Nationale si Companiilor producatoare de LC (si solutii de intretinere); organizatie non-profit.
** In lipsa unor statistici exacte privind persoanele cu nevoi de corectie a vederii, am pornit de la premisa ca procentul acestora raportat la totalul populatiei este relativ similar.

 

– FLASH NEWS –

Contactologia – parte importanta a cifrei de afaceri

Franta, 2011:
Vanzarea lentilelor de contact si a solutiilor de intretinere reprezinta:
mai mult de 10% din cifra de afaceri pentru 15% din afacerile din domeniu
intre 5 si 10% pentru aproximtiv 39%
mai putin de 5% pentru aproximativ 45,6%

Sondajul – prezentat cu ocazia Congresului Societatii de Oftalmologie, Franta, 2012, a inregistrat 638 participanti.

Cifrele date publicitatii de catre Syffoc (Syndicat des Fabricants et Fournisseurs d’Optique de contact) dovedesc si ele o evidenta dinamica a acestei alternative de corectie a vederii. Piata se dezvolta mai ales datorita inovatiilor care imbunatatesc calitatea vederii si confortul purtatorilor. Lentilele de unica folosinta castiga tot mai mult teren in prezent, reprezentand 21,4% din totalul pietei lentilelor de contact. La fel si cele din silicon hidrogel, care reprezinta peste 30%.

___
Alcon – Amo – Bausch&Lomb – Ciba Vision – Coopervision – Europtic – Horus Pharma – Johnson&Johnson Vision Care – L.c.s – 2M Contact – Mark’Ennovy – Menicon – Ophtalmic – Precilens.