DAILIES va asteapta pe Taramul Cartilor – BOOKLAND

Taramul cartilor – locul unde timpul LIBER nu este … timp pierdut.

Cele mai incitante CARTI, MUZICA, FILMEle si JOCURIle, vin ele la tine prin Caravana BOOKLAND – ce parcurge cultural toate orasele mari din Romania, si pe www.book-land.ro unde 1 click, fiecare click are VALOARE.

Cucerite de aerul avangardist, dinamic, carismatic, cult, cool si prietenos al BOOKLAND in care se regasesc, “purtatoarele de cuvant” ale lentilelor de contact pentru o zi DAILIES – Iris si Eyke, imbina placutul, confortul cu … utilul, incitantul, aventura.

Spun – nu numai din priviri, ca IUBESC CARTILE si va asteapta pe taramul lor! Nu doar in concedii sau vacante. Muzica, filmele, jocurile sunt pe-aproape…

Taramul cartilor – BOOKLAND iti ofera atmosfera de vacanta oricand, iar lentilele de contact DAILIES tin pasul cu tine cand ai nevoie de:

  • libertate,
  • lejeritate,
  • rasfat si
  • prospetime … cat ai clipi!

Sau cat ai citi: DAILIES!

Comanda pe www.book-land.ro in valoarea de minim 50 lei si castigi… de doua ori.
10 cutii DAILIES sunt in concurs.

DAILIES – Pentru confortul lecturii tale!

Carmen Orzea, Consultant PR

 

TU stii cat de bine vede copilul tau?

În medie, un copil din cinci are un defect de vedere nedepistat la vârsta de 4 ani.

Spre deosebire de boli, defectele de vedere nu au simptome vizibile şi sunt greu de detectat.

Acum, copilul tău poate fi examinat oftalmologic începând de la vârsta de 6 luni

  • fără instilare de picături
  • complet noninvaziv
  • simultan pentru ambii ochi
  • în câteva fracţiuni de secundă
  • Examinatorul este la distanță de 1m față de copilul care stă comod în brațele mamei.

Are copilul meu vreun defect de vedere?

Răspunsul la această întrebare vi-l poate da EXAMENUL DE SPECIALITATE.

Copilul meu remarcă defectul său de vedere?

Copiii în cauză nu vor remarca şi nici nu vor reclama vederea slabă: ei cunosc lumea înconjurătoare doar prin ochii lor, neavând nicio posibilitate de comparaţie.

La ce vârstă este recomandat primul examen oftalmologic?

Problemele de vedere pot apărea la copii încă de la naştere, iar în mod ideal ar trebui detectate şi tratate înainte de vârsta de 2 ani. Tehnica actuală permite investigarea funcției vizuale, începând de la 6 luni. Ulterior, verificarea trebuie repetată în mod regulat, deoarece pot apărea probleme noi.

Care sunt cele mai dese afecţiuni de vedere la copil?

  • Vicii de refracţie: miopie, hipermetropie, astigmatism.
  • Strabism: un ochi sau ambii nu privesc în direcţia normală.
  • Ambliopie: denumita și “ochi leneș”, reprezintă una din problemele majore ale oftalmologiei pediatrice. Depistată înainte de vârsta de 2 ani, recuperarea este extrem de simplă. Cu cât este depistată/corectată mai târziu, șansele scad, astfel că după vârsta de 8-9 ani este IREVERSIBILĂ. Conform studiilor actuale, peste 35% dintre copiii sub 2 ani prezintă risc de ambliopie. 

Ce pot face eu?

Trebuie să fiţi atenţi dacă micuţii sesizează lumina sau mişcarea şi dacă privesc drept cu ambii ochi. Luaţi legătura cu medicul specialist în oftalmo-pediatrie. Acesta va analiza fiecare caz în parte.

Teodora va multumeste

Se spune adeseori in viata ca nimic nu este intamplator. In cazul de fata, sprijinul celor care ati raspuns apelului Teodorei la momentul potrivit. Cine ar fi putut anticipa cat de potrivit?!

Tot medicii au remarcat progresul exceptional al Teodorei din punct de vedere motor. Eforturile parintilor n-au fost in zadar. Vorbind despre asta, pe chipul mamei se intipareste un zambet. Este intre parintii care au inteles poate cel mai exact responabilitatea misiunii divine de a fi parinte, de a-ti asuma si a intruchipa responsabilitatea unei alte vieti, a unui alt destin. In ce-o priveste pe Teodora, lupta cu propria viata, cu propriul destin, e o lectie si pentru multi dintre adulti.

Cel mai important pas este acum recuperarea psihica. Provocarea este majora. Practic Teodora, cu ajutorul unui specialist, trebuie “sa-si invete creierul” sa recunoasca senzatiile, sa genereze raspunsul potrivit.

Un psiholog logoped cu specializare in recuperarea copiilor cu sindrom Dandy-Walker (similar autismului), este solutia pentru ca la varsta de 10-12 ani, Teodora sa castige independenta in activitati uzuale. Si in ce priveste evolutia vorbirii sansele sunt mari.

Teodora si parintii ei n-au de gand sa se opreasca!

 

Donatii

Suma necesara: 5,000 €

Data: 13 februarie 2010

Contact: Nicoleta Anghel (mama), mobil: 0744.999.827

Cont in LEI: RO11 RZBR 0000 0600 0625 5725

Cont in EUR: RO69 RZBR 0000 0600 1225 3355, cod SWIFT: RZBRROBU

Cont in USD: RO42 RZBR 0000 0600 1225 3356, cod SWIFT/BIC: RZBRROBU

Banca: Raiffeisen Bank (Sucursala nr.324), Agentia Piata Sfatului, Brasov, Adresa: Piata Sfatului, nr.18, Brasov

 

Orice suma este la fel de binevenita. Nu exista suma prea mica, fiecare e un plus de speranta.
Va multumim!

 

Multumiri

Familia multumeste celor care au intins o mana de ajutor Teodorei:

  • Dr. I. Lutke – pediatru, kinetoterapeut, Tg. Mures
  • Dr. Elisabeta Racos – neurolog, Tg. Mures
  • Dr. Maria Mitrica si Octavian Ionescu – peditari, Brasov
  • Dr. Nagy Deszo – neurolog, Brasov
  • Dr. Mihai Dumangiu si Cecilia Amariucai – kinetoterapeuti, Spitalul Budimex Bucuresti
  • Echipa medicala a Fundatiei “Micul Print” Brasov
  • Fundatia “Copiii de Cristal” Brasov
  • Colectivul medicilor kinetoterapeuti “Casa Sperantei” Brasov
  • Fam. Monica si Sorin Muentz
  • Fam. Lucian si Gabriela Szas
  • Fam. Dana si Ciprian Bularca
  • Dnei Liliana Baltei
  • Fam. Zaharia
  • Virgil Plesa – cel mai bun frate
  • Fam. Zoltan Cseke
  • Cristina Anghel, Luminita Suciu, Anca Marcu – aplicarea programului de kinetoterapie 1 an de zile, zilnic, care a determinat evolutia din prezent
  • Simona Dimitrescu – traducerea actelor medicale
  • Gradinita speciala Brasov, educatoare: Laura Tipeiu si Aneta Oprea
  • Dnelor Elena Kristoff si Melinda Csog
  • Echipelor Optimed si Optimed Medical
  • Delia Agape
  • Corina Balca
  • Beniamin Comsa si Vladut Ramona Elena de la departamentul administrare GE MONEY LEASING BUCURESTI
  • Fam. Suciu Relu si Mariana
  • Fam. Nicoara Stefan si Elisabeta
  • Popa Madalina
  • Foriko Ana
  • Fam. Almasan Vasile si Margareta
  • Parescura Valentin
  • Gabi Eftorder
  • Erika Zepezauer
  • Rodica Pettersson
  • Mihaela Bogdan
  • Madalina Serban
  • Carmen State
  • Fam. Berbece
  • Fam. Melinte Silviu si Camelia
  • Potcoava Nicolae
  • Ciupi si Corina
  • Violeta
  • Vivendi SRL pentru realizarea site-ului .. si nu numai.
  • INA Schaffler Brasov SRL
  • Simona Dimitrescu
  • Fam. Ani si Constantin Micu
  • Mihai Foaltin
  • Ionut Costache
  • …si tuturor celor care nu au fost indiferenti la apelul pentru Teodora, dar au dorit sa-si pastreze anonimatul si nu au mentionat dupa “donatie Teodora / nume persoana“.

Familia Anghel ar dori sa le multumeasca personal. Adresa contact: sabi2002@gmail.co


Actiuni screening vizual tineri (scoli si licee)

Campania “Spune din priviri” are si o latura de responsabilitate sociala, concretizata prin actiuni de screening vizual in mai multe scoli si licee din tara. Au fost selectati tineri din categoriile de varsta: 12-14, respectiv 16-18 ani.

Am vizat:

• detectarea posibilelor deficiente de vedere,
• constientizarea importantei efectuarii de controale oftalmologice periodic si
• oferirea de informatii referitoare la sanatatea vederii
(contactul direct a pemis sa raspundem intrebarilor concrete ale tinerilor).

Campania “Spune din priviri” are si o latura de responsabilitate sociala, concretizata prin actiuni de screening vizual in mai multe scoli si licee din tara. Au fost selectati tineri din categoriile de varsta: 12-14, respectiv 16-18 ani. Am vizat: detectarea posibilelor deficiente de vedere, constientizarea importantei efectuarii de controale oftalmologice periodic si oferirea de informatii (contactul direct a pemis sa raspundem intrebarilor concrete ale tinerilor) referitoare la sanatatea vederii.

La varste cand pentru tineri conteaza foarte mult imaginea de sine, acceptarea socială, libertatea si confortulatunci cand desfasoara activitati sportive, cand ies cu prietenii sau in vacante, lentilele de contact sunt considerate alternativa cea mai potrivita de corectie a vederii. Cele mai multe informatii le afla de pe internet, iar comoditatea achizitionarii online a lentilelor ii determina “sa evite” de multe ori adaptarea adecvata in cabinete/optici, consecintele putand fi dintre cele mai neplacute. Este motivul pentru care este esential ca in optici sa li se vorbeasca copiilor si parintilor lor inca de la primele consultatii inclusiv despre alternativa de corectie a vederii cu lentile de contact. Este contextul ideal in care copii, tinerii pot afla informatii despre utilizarea, portul corect si intretinerea lentilelor de contact si pot fi adaptati corespunzator.

Concluzii screening-uri: desi multi dintre tineri stiu ca au probleme de vedere si ca trebuie sa poarte ochelari, REFUZA pe motive de:

  • disconfort (in general, dar mai ales la praticarea activitatilor sportive);
  • aspect / look (ochelarii sunt perceputi drept un accesoriu ce le creeaza “complexe sociale”).

Au fost semnalate si s-au facut recomandari pentru efectuarea unei examinari de catre medic specialist si in cazul unor tineri care NU STIAU (sau NU AU MENTIONAT) existenta unor probleme de vedere.


Teodora

Am incercat sa ajutam, iar acum va solicitam noi sprijinul pentru Teodora, fetita unei colege.

Orice donatie e binevenita. Nu exista suma prea mica, fiecare e un plus de speranta. Va multumim!

Suma necesara: 5,000 euro
Data: 7 februarie 2010
Cont: RO11RZBR 0000 0600 0625 5725, Raiffeisen Bank
Contact: Nicoleta Anghel (mama), 0744.999.827

Sabina-Teodora. 7 ani.
Dezvoltarea motorie si psihica insa, corespund varstei de 1 an.
Iar asta prin indarjirea parintilor de a nu renunta cand verdictul majoritatii medicilor arunca destinul Teodorei in voia hazardului, considerand-o un “caz pierdut”.

Este un copil la fel de special ca orice alt copil pentru parintii sai. La varste cand alti parinti insa expun – chiar cu un sentiment de satisfactie – nazdravaniile odraslelor, parintii Teodorei se bucura de fiecare mic progres in mobilitate, de mentinerea echilibrului, de rostirea unor cuvinte simple… in ciuda diagnosticului medicilor. Se bucura discret, asa cum sunt traite satisfactiile veritabile.

Prin incurajare si implicarea catorva medici, putini – acei putini care practica meseria din vocatie, dar care fac diferenta – Teodora a sfidat si sfideaza in continuare verdictul de… “leguma” dat la nastere.

E un copil care transmite mult. E de-ajuns sa-i strangi manuta. Neafectata de lumea din jur si de “tarele” ei de toate felurile, Teodora zambeste curat si prietenos tuturor.

La 2 ani, in urma unei investigatii, a fost programata pentru o interventie chirurgicala pe creier, ale carei sanse de reusita comportau riscuri pe masura. Parintii nu s-au simtit pregatiti. Au continuat, in schimb, tratamentele de recuperare. Cu rezultate! Intre ele si vestea de la o clinica din Milano ca Teodora are potential in continuare. Cu tratament de specialitate, potentialul se poate traduce in progrese psihice si motorii.


“Pretul moral al succesului”

Bilantul cel mai relevant este dat de situatiile contabile. In ciuda spiritului timpurilor, este interesanta si stabiliarea unui bilant .. de suflet. Poate surprinzator pentru unii, acesta il influenteaza direct pe cel dintai. Intr-un studiu, responsabiliatea sociala era denumita “pretul moral pentru succesul companiei”…

Ne bucuram ca am putut fi alaturi de:

• Special Olympics 2009, Targu-Mures – eveniment destinat persoanelor cu dizabilitati
• Asociatia umanitara “Citadela Albastra” – pentru copii aflati in dificultate, suferinzi sau abandonati
• Campania “Inima Copiilor” – pentru copii cu probleme cardiace grave
• Campania “Gruia lupta pentru vedere” – un copil avand retinopatie de prematuritate

Le mentionam nu pentru a ne auto-gratula, ci din intentia declarata de a va alatura si Dvs. unor initiative similare, pe care vi le vom face cunoscute.
Impreuna putem face mai mult!

CUM se poate realiza implicarea sociala?

• Promovarea unei cauze
• Marketingul legat de o cauza
• Marketingul social
• Actiuni filantropice
• Voluntariatul in comunitate
• Practici de afaceri responsabile social

CUM se poate realiza implicarea sociala?

Promovarea unei cauze – se contribuie cu bani sau alte resurse pentru cresterea notorietatii si preocuparii publicului pentru o cauza (cum ar fi constientizarea controlului oftalmologic regulat) sau pentru a mobiliza publicul sa doneze, sa participe sau sa voluntarieze in sprijinul unei cauze (constituirea unui fond pentru ajutorarea nevazatorilor).

Marketingul legat de o cauza – donarea unei sume care depinde de vanzarile realizate intr-o anumita perioada. In mod obisnuit are o durata stabilita, se refera la un produs (sau grup de produse) anume si se realizeaza in beneficiul unui ONG sau al unui alt partener, care are legitimitate in privinta cauzei si capacitatea de a administra banii (Asociatia Nevazatorilor, Centrul de Glaucom etc).

Marketingul social – schimbarea unui comportament negativ (achizitionarea de ochelari de vedere la intamplare) sau adoptarea unui comportament pozitiv (examinarea oculara din timp a copiilor, pentru a se preintampina sau corecta deficientele de vedere).

Actiuni filantropice – contributia in mod direct cu bani sau produse la sprijinirea unei cauze. (Ex: donatii in produse sau servicii pentru o anumita categorie de pacienti pe o perioada determinata; oferirea de expertiza: o firma cu profil medical poate ajuta la realizarea unor materiale de informare despre ingrijirea vederii).

Voluntariatul in comunitate – angajatii sunt incurajati sa voluntarieze in spijinul comunitatii, al unui ONG sau al unei cauze. Actiunile pot avea sau nu legatura cu obiectul de activitate al firmei / practicii.

Practici de afaceri responsabile social – imbunatatirea in mod voluntar a modului de operare (certificarea ISO, de exemplu). Tot in acest context pot fi mentionate: alegerea unor materiale de ambalare care sa protejeze mediul (pungi eco), oferirea de informatii obiective despre produse, servicii etc.


Sursa: SELENIS


Desigur ca una sau alta dintre metode este adecvata in functie de obiectul de activitate si specificul acestuia, de obiectivele urmarite.


Beneficiile actiunilor, programelor de responsabilitate sociala.

1. Te ajuta sa te diferentiezi de concurenta si sa obtii loialitatea fata de produsele oferite, serviciile furnizate.
2. Te ajuta sa imbunatatesti reputatia practicii.
3. Te ajuta sa cresti vanzarile si cota de piata.
4. Te ajuta sa atragi si sa pastrezi angajatii / colaboratorii valorosi.

DE CE implicare sociala?
Beneficiile actiunilor, programelor de responsabilitate sociala.

1. Te ajuta sa te diferentiezi de concurenta si sa obtii loialitatea fata de produsele oferite, serviciile furnizate.
Piata a devenit tot mai aglomerata, iar marcile trebuie sa gaseasca metode noi si relevante pentru a construi legaturi emotionale cu publicul; consumatorii au devenit mai informati si mai preocupati de subiecte ce tin de sanatate, mediu, probleme sociale.

2. Te ajuta sa imbunatatesti reputatia practicii.
Succesul depinde in mod direct de increderea pe care i-o acorda comunitatea in care activeaza (clientii directi, partenerii etc.) sau mass-media. Este cunoscut faptul ca mijloacele de comunicare in masa se afiliaza si mediatizeaza actiunile sociale, crescand vizibilitatea si perceptia pozitiva.

3. Te ajuta sa cresti vanzarile si cota de piata.
Acest lucru este valabil mai ales in contextul campaniilor de marketing legat de o cauza (donarea in favoarea unei cauze a unei sume care depinde de vanzarile realizate intr-o anumita perioada). In ce priveste retailer-ii, intervine aici rolul decisiv al distribuitorilor si al producatorilor insisi, dar reusita este generata prin implicarea tuturor.

4. Te ajuta sa atragi si sa pastrezi angajatii / colaboratorii valorosi.


Sursa: SELENIS


Implicare, responsabilitate sociala

Implicarea sociala se regaseste in viziunea Optimed, fiind intre valorile definite. Nu doar pentru a ne alinia politicii CIBA Vision de responsabilitate sociala – concretizata prin programe cum ar fi “Special Eyes” sau actiuni de amploare mai mare, cum este asocierea cu Optometry Giving Sight.

“Responsabilitate sociala inseamna mai mult decat actiuni filantropice sau participare cu donatii la diverse actiuni comunitare. Conceptul este mult mai larg. El cuprinde si o componenta interna care se refera la responsabilitatea sociala voluntara a companiei fata de propriii angajati. Actiunile sporesc loialitatea angajatilor si contribuie la promovarea unei imagini pozitive a firmei / practicii in mediul de afaceri, dar si in cel social, cu efecte pe termen lung asupra competitivitatii acesteia.”
(Vasilica Ciuca, director general, Institutul National de Cercetare Stiintifica in domeniul MPS)

Articol: Solidaritatea sociala si impulsionarea vanzarilor, Saptamana Financiara (6 noiembrie 2009)